AYVALI EKMEK TATLISI










Geçen hafta Oktay Usta' nın Yeşil elma programında yapılırken aynı anda ben de yaptım iyi ki de yapmışım çok güzel oldu.Ancak evde tost ekmeğim olmadığı için ben etimek ile yaptım.İzlemeyen ve denemeyen arkadaşlar için paylaşmak istedim.Hayırlı günler...

Malzemeler

* 8 Dilim tost ekmeği (veya etimek)
* 2 Ayva
* 1,5 Su bardağı tozşeker
* 1 Tatlı kaşığı karanfil
* 2 Su bardağı su
* Gıda boyası

Kreması İçin

* 4 Su bardağı süt
* 1 Su bardağı Tozşeker
* 3 Çorba kaşığı un
* 1 Çorba Kaşığı nişasta
* 1 Paket vanilya
* 1 Paket Krem Şanti (köpürtülmüş)


Yapılışı 

Tost ekmeklerini cam bir fırın kabına dizelim ve önceden ısıtılmış 180 derecede fırında pişirelim.Diğer tarafta ayvaları soyarak ortadan ikiye keselim ve çekirdeklerini çıkarıp dilimleyelim.Ve dilimlediğimiz ayvaları ve 2 su bardağı suyu tencereye koyarak 10 dakika kadar haşlayalım.Daha sonra toz şekeri, karanfili ve kırmızı gıda boyasını tencereye ilave edip, tencerenin kapağını kapatarak pişirelim.Fırında kızaran ekmekleri çıkarıp, pişirdiğimiz ayvaların şerbetini ekmeklerin üzerine gezdirerek dökelim.Diğer tarafta sütü tencereye alıp, toz şeker, un, nişasta ve vanilyayı ilave edip, karıştırarak pişirelim.Pişip koyulaşınca altını kapatıp soğumaya bırakalım.Kremaya soğuyunca Köpürtülmüş bir paket Krem Şanti ile karıştırıp çırpalım.Ve ekmeklerin üzerine dökelim.En sona ayvaları koyup üzerini dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.Afiyet olsun



Share on Google Plus

ADMİN: Alyaminahome

Mutfagimdan Lezzetlerimi sizlerle paylaşmak isteyen 3 çocuk annesiyim.Sizi zevkle sitemi takip etmeye teşvik etmek en büyük arzum.Burada olduğunuz için teşekkürler.....

4 yorum :

  1. merhaba
    çok değişik bir tatlı olmuş ayva tatlısını herkes bilir ama ekmeklisini ilk kez göerdüm denemek lazım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. İlknur'cum ellerine sağlık çok leziz sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Mutlaka denemem lazım, bu nasıl güzel bir tatlı böyle? Ekmeklisini bende duymamıştım:(
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. cok guzel bır ıkılı olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil